بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع دکل‌ دوربین مداربسته و ویژگی‌های آن‌ها

از برجسته‌ترین ابزارهایی که برای نگهداری و حفظ دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود، دکل دوربین مداربسته است. امروزه کم‌وبیش در هر جا و مکانی به‌خصوص در بزرگ‌راه‌ها و خیابان‌ها از دوربین مداربسته استفاده می‌شود و عمدۀ استفاده از دکل‌‌‌ برای این دوربین‌ها در همین مکان‌ها است. دکل‌ها انواع و کارکردهای مختلفی دارند که استفاده از هر نوع بستگی به شرایط دارد. در این مطلب قصد داریم انواع پایه یا دکل چندوجهی دوربین مداربسته و ویژگی‌های آن‌ها را معرفی کنیم.


انواع دکل دوربین مداربسته

دکل های دوربین مداربسته برای مقاصد مختلفی تولید و بهره‌برداری می‌شود و هر دکل مناسب نوع خاصی از کاربری است، بنابراین برای شناساندن این دکل‌ها، گونه‌های مختلف آن‌ها را فهرست‌بندی کرده‌ایم:

دکل مکعبی و ویژگی‌های آن

دکل مکعبی (به شکل T یا L) ساده‌ترین نوع دکل دوربین مداربسته است که در برابر دیگر دکل‌ها پایداری کم‌تری دارد. این نوع دکل‌ها ساختمان ضعیفی دارند و خرید آن‌ها بیشتر به دلیل قیمت پایین آن‌ها است. به دلیل ارتفاع کم (حداکثر 6 متر) و کم بودن هزینه‌ی نصب، این نوع دکل بیشتر در مکان‌های عمومی استفاده می‌شود.


دکل لوله‌ای و ویژگی‌های آن

این نوع دکل‌ها از نظر پایداری و ساختمان فیزیکی در برابر دکل‌های مکعبی بهتر کار می‌کنند و بلندی آن‌ها به 10 متر نیز می‌رسد. استفاده از دکل لوله‌ای هم مانند دکل مکعبی مرسوم است امّا از هر نظر نسبت به دکل‌های مکعبی بهتراند. از آنجایی که بلندی این دکل‌ها نسبت به دکل‌های مکعبی بیشتر است، کسانی که برای دوربین‌ها مکان دید بیشتری نیاز دارند، از این نوع استفاده می‌کنند. ساختمان این دکل‌ها از آهن گالوانیزه تشکیل شده است.

 

 

دکل چند وجهی دوربین مداربسته و ویژگی‌های آن

در مقایسه با دکل‌های مکعبی و لوله‌ای، دکل چند وجهی بادوام‌ترین دکل دوربین مداربسته است. کاربری این نوع دکل بیشتر در مکان‌هایی است که از نظر آب و هوا مساعد نیستند. ساختار دکل‌های چند وجهی به گونه‌ای است که تعدادی سازه‌ به هم جوش خورده باشند و به شکل‌ 6 یا 8 وجهی طراحی می‌شوند. یکی از مزیّت‌های دکل‌های چند وجهی این است که در اندازه‌ها و طراحی‌های مختلف (بسته به نیاز کاربر) ساخته می‌شوند، بنابراین مخارج آن متفاوت است ولی به طور کلی، قیمت سفارش این نوع دکل نسبت به دکل‌های مکعبی و لوله‌ای بیشتر است.

 


دکل ماژولار و ویژگی‌های آن

یکی دیگر از انواع دکل دوربین مداربسته دکل ماژولار است. قطعا شما از دور یا نزدیک دکل‌های مخابراتی را مشاهده کرده‌اید، دکل‌های ماژولار نیز مانند همان دکل‌های مخابراتی هستند ولی با اندکی تغییر. این دکل‌ها عمدتا در مناطقِ با وزش باد تند نصب می‌شوند زیرا نسبت به دیگر دکل‌ها، در مقابل وزیدن باد از بیشترین پایداری ممکن برخوردارند. از بدی‌های این نوع دکل می‌توان به مقاومت پایین آن‌ها در برابر صدمات فیزیکی اشاره کرد. شاید دلیل این عیب، نصب این دکل‌ها در مناطقی است که در آن‌ها احتمال آسیب‌های فیزیکی کم است.

پایه دوربین مداربسته ابزاری است که امروزه در سراسر جهان از آن‌ استفاده می‌شود و مهم‌ترین دلیل آن هم گسترش نیازهای امنیتی و به دنبال آن دوربین‌های مداربسته است. از این رو در نگارش این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده شما را با انواع دکل منوپل دوربین مداربسته آشنا کنیم تا اگر قصد سفارش نوعی دکل داشتید، به عنوان آگاهی، پیش‌زمینه‌ای مفید در ذهن داشته باشید.

 

 

 

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت دکل دوربین مداربسته با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴ 

۰۲۱-۶۶۹۷۷۹۷۲  –  ۰۲۱-۶۶۹۷۷۹۸۷


منبع : سایت گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده